Mannen frågar - Frugan fixar

Eftersom jag står för matlagandet(även fast jag nu har fjäskat mig till att få byta en av mina matlådor mot Jessicas goda paj) så kan ajg även stå för receptletandet. Tidigare efterfrågade Jessica(som idag fått en alldeles ny lover som totaly adore her, nej jag känner inte konkurrens, hehe) recept på juldrinkar. SÅ efter lite sökande på cocktailguiden.com så har jag funnit några recept, så lätta att till och med en student kan fixa det!


Berry Azz


4-6 cl Bacardi Razz
Tranbärsjuice
Sprite

Bygges i ett highballglas med is
Fyll upp med lika delar tranbärsjuice och Sprite
Garneras med hallon

Dry X-mas


5 cl Gin
7-8 cl Julmust
Apelsinskiva
Isbitar

En utmärkt smak med känsla av jul och gran...

Kan med fördel drickas till pepparkakor.

Jägermust


6 cl Jägermeister
Julmust
en citronskiva

Häll Jägermeister i ett highballglas fyllt med is. Fyll på med julmust. Rör om. Garnera med citronskiva.


Tomtebloss


2 cl Sambuca
2 cl Vodka
Julmust

Häll ingredienserna i ett highballglas med Isbitar
fyll upp med Julmust

Kommentarer
Postat av: Angie

Höddu, Vendla! Ja tyck som int om att du glöm och utslut den klassiska vargtassn. Det är egentlign den enda riktiga drinkn, joda.

2009-10-15 @ 20:37:16
URL: http://iqenmiljon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0