Teknikens under

Farmot och farfar och min syster har kommit på besök ner till mig, skoj:D

Under middagen slår en tanke mig:
Finns det nå mer underhållande än att lyssna på farmor och farfar när de pratar om mobiltelefoner? Helt plötsligt känner man sig som ein stein:P


Nu tar vi det här från början, det gör min kära syster som även är våran första gästbloggare och innehavare av iqenmiljon.blogg.se

Yo vänner!

I bilen på väg ner till Kalmar:

A(syster och ganska upptagen med att köra): Farmor, kan du ringa Jessica från min mobil och meddela vår ankomst. Mobilen ligger i väskan till vänster om dig.
F(Farmor): *prasslar och fiskar till slut upp mobilen* Jaha, vart finns alla knappar då?
A: Du måste skjuta upp den översta halvan och du får INTE försöka öppna den som en lucka. Säg till när du ser knapparna så säger jag numret då.
F: -
F: -
F: -
M(mobilen) *spelar Metalllica*
A: Farmor, har du satt på musik?
F: Ja-a, jo *räcker mobilen till mig så jag kan slå av musiken, gå ur mediaspelaren, gå ur menyn, ta fram Systers nummer och slutligen ringa upp. Samtalet som följer klarar Farmor galant!*


Vid kvällsmaten:

A: Men kan inte ni ringa oss och meddela oss hur det blir?
Fm(farmor) Nej vi har ingen telefon, eller ja vi kan ju ringa från hotelltelefonen.
Ff(farfar) Jo ser du, jag lade ner telefonen!
A: Men varför har ni den inte påslagen då? Jag försökte ju ringa er eftersom jag kom på att ni inte har någon nyckel.
Fm: Ja men det är inte så mycket pengar kvar på kortet.
J: Men det spelat ju ingen roll om vi ringer.
A: Ok, men ring en signal till mig så ringer jag upp er då.
Ff: Nej! Den har så dåligt batteri, den har varit med ut till stugan och jag har inte laddat den efter det.
Fm: Ja men den kopplar ju ändå! Det är väl det där lilla kortet? Det är ju samma som mottagning...
A:*frågar halvt på skämt* Ska jag messa mitt nummer åt er?


Tack för mig
Peace
Angie

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vilka underbara farföräldrar ni har! Kan verkligen se diskussionen framför mig :)



Hoppas du har det bra i Kalmar Jessica och lycka till med plugget!

2009-10-20 @ 20:52:07
URL: http://elajza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0