att gå från att bo hemma till att bo själv

joda, detta var alltså midsommar för två år sedan. vi hade alltså precis slutat tvåan på gymnasiet och var hela 18 år. Här har ni allafall vårt riktiga förhållande för mat:D vilket vi inte har kunnat visa riktigt här nere, ekonomin tillåter ju itne det precis. nädå men det är såna här bilder som får en att orka vänta tills man kommer hem och får MAT igen:D

Förresten två år sedan, tycker ni vi har ändrats? inte mycket, kanske till sättet. eller nää bara ibland. ibland känner man sig som en bortkommen trettonåring igen när man är här nere med skolan och allt som har med att flytta hemifrån att göra. Tankarna kommer upp om man verklien gör rätt med allt i livet. Va skönt det skulle vara då att komma hem till mamma och bara tigga till sig lite massage och sen halvsova i hennes famn och glömma allt.

MEN det funkar inte så längre. Den ända som masserar nu är frugan(asskönt förresten:P) men ändå. Det är bara sig själv man har nu. Vilken jävla skillnad det är, för några månader studsade man runt på studentflaket och trodde man var stor och vuxen för att man hade tagit studenten, va fel man hade.

MEN jag är sjukt glad över att jag gjorde det här, jag älskar det. Det svåraste är gjort, att ta steget ut. Än så länge har vi väl inte lyckats med sklan så bra, men vi lär oss och försöker, skam den som ger upp! Men vilka jävlar vi är på att bo själva! Inga tårar, ingen supertrasig ekonomi, ingen snabbmat, inga(jätte)skandaler! Under denna korta period som jag har bott själv har jag lärt mig så sjukt mycket och börjat se saker med andra ögon som jag aldrig skulle gjort om jag bodde hemma, jag är bara så sjukt glad över att jag har kommit såhär långt utan att komma tillbaka!

Borta bra men hemma bäst. inget fel på v-ås, men kalmar är ändå där man hör hemma nu, det har börjat sjunka in i hjärnan nu.

Nog pratat, här är bilden (ja vet, den är skön:P)



Ciao!


Kommentarer
Postat av: Morsan

På fredag kommer Nissan Primera lastad med hemlagad mamma-mat.Hoppas den ska smaka.

Massage kan du få, men det kostar en puss.

See you soon.

Puss

/Mamma

2009-11-09 @ 13:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0